La Generalitat convoca el procés d’avaluació i acreditació de competències professionals

– El procés es durà a terme conjuntament entre els departaments d’Ensenyament i Empresa i Ocupació i constituirà una experiència d’integració de la Formació Professional.

– Adreçat a professionals amb experiència laboral o formació no formal.

– Hi podran participar un màxim de 8.118 persones.

– La preinscripció es podrà realitzar del 8 al 17 de novembre.

Els departaments d’Ensenyament i Empresa i Ocupació convocaran aquesta setmana de forma conjunta el procediment d’avaluació i acreditació de competències professionals, que constituirà una experiència d’integració dela Formació Professional.Està adreçat a professionals que comptin amb competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació. En aquesta convocatòria hi podran participar un màxim de 8.118 persones i la preinscripció es podrà realitzar del 8 al 17 de novembre, ambdós inclosos. 

Aquest procediment possibilitarà a les persones inscrites obtenir una certificació acumulable que permetrà l’obtenció, segons correspongui, d’un certificat de professionalitat, d’un títol de formació professional o d’ambdós.  Concretament, les acreditacions correspondran a unitats de competència de diferents qualificacions professionals. L’Institut Català de les Qualificacions Professionals és l’encarregat d’elaborar aquestes unitats per al reconeixement de les competències professionals, que es troben al Catàleg de Qualificacions Professionals vigent a Catalunya. 

Competències professionals en vuit àmbits diferents 

Les acreditacions es faran en vuit àmbits, dels quals se’n detalla el nombre de places convocades per cadascun de les 8.118 totals: dependència amb 6.218 places, educació infantil amb 500 places, trasllat sanitari amb 300 places, condicionament físic amb 500 places, hoteleria amb 100 places, automoció amb 100 places, biocides amb 100 places i aigua amb 300 places. En cas que no s’arribi al nombre previst per alguna qualificació professional, es podran redistribuirles places. 

Aquests àmbits es desglossen en qualificacions professionals i en unitats de competència. Per exemple, en l’àmbit de l’educació infantil trobem la qualificació professional Educació infantil i unitats de competència com la d’establir i mantenir relacions fluides amb la comunitat educativa i coordinació amb les famílies, l’equip educatiu i amb altres professionals, o com la de desenvolupar els recursos expressius i comunicatius del nen i la nena com a mitjà de creixement personal i social. 

Etapes del procediment 

El procediment consta de tres etapes – assessorament, avaluació i acreditació –que suposaran, en general, cinc sessions presencials per persona. Durant l’etapa d’assessorament, es donarà suport al candidat per elaborar l’historial professional i formatiu, i per identificar les unitats de competència més adients al seu perfil. Durant l’avaluació, es comprovarà la competència professional del candidat. I, en la d’acreditació, la comissió avaluadora durà a terme la certificació oficial de la unitat de competència avaluada positivament. Les comissions d’avaluació les designarà la direcció dels centres on es farà el procés. 

Respecte als centres on es realitzarà, serà en centres públics designats perla Direcció Generalde Formació Professional Inicial i Ensenyaments del Règim Especial del Departament d’Ensenyament i el Servei d’Ocupació de Catalunya. Aquest centres però també podran desenvolupar alguna de les fases del procediment en altres centres públics o privats, o en empreses, que actuaran com a seus. 

La sol·licitud de preinscripció s’haurà de presentar de manera telemàtica a través de l’Oficina Virtual de Tràmits (OVT) a la web de la Generalitat(http://www.gencat.cat). Cada persona pot presentar-se al procediment per un màxim de dues qualificacions professionals del mateix àmbit. Els que en resultin admesos hauran d’assistir a una sessió informativa al centre o seu assignat. 

Per tal de dur a terme la planificació, la coordinació i el seguiment i l’avaluació de la convocatòria, s’ha creat una comissió intederpartamental que serà presidida per la presidenta del Consell Català dela Formació Professional, Teresa Casanovas. Està formada per representants dela Direcció Generalde Formació Professional Inicial i Ensenyaments del Règim Especial del Departament d’Ensenyament i del Servei d’Ocupació de Catalunya. 

La Generalitatde Catalunya, mitjançant l’Acord de Govern del 8 de març de2011, haimpulsat la definició d’un nou model d’orientació, capacitació i formació professional, que inclou, entre d’altres objectius, el de desenvolupar un sistema de qualificació transparent i modular, que permeti l’acumulació de resultats de l’aprenentatge i el desplegament de passarel·les a la formació complementària. 

Trobareu més informació sobre el procediment a les webs d’ambdós departaments:

www.gencat.cat/ensenyament

www.gencat.cat/empresaiocupacio

Font: Generalitat de Catalunya

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: