Tardes d’Innovació al LEITAT (CICLE 2010): El disseny com a eina de competitivitat

El Centre Tecnològic LEITAT, l’Agrupació d’Empreses Innovadores i el Centre d’Innovació Tecnològica organitzen la jornada: El Disseny com a eina de competitivitat, una sessió informativa sobre com convertir el disseny en una eina de competitivitat.

L’acte tindrà lloc el dijous 25 de febrer, de 17.30 a 20 hores, al Centre Tecnològic LEITAT, Passeig 22 de juliol, 218, Terrassa.

La jornada està adreçada a tècnics i empresaris interessats en conèixer el paper que pot jugar el factor disseny en la competitivitat de l’empresa.

El preu de la inscripció és de 40 euros i s’ha de fer mitjançant transferència bancària. Per inscriure’s s’ha d’emplenar el formulari que trobareu al següent enllaç: http://www.leitat.org/servicios/inscripcion.htm.

Per més informació podeu trucar al 93.788.23.00 (Ana López) o bé enviar un e-mail a formacion@leitat.org.

El disseny:

El disseny és el procés previ de configuració mental en la recerca d’una solució. Suposa un procés de creació i desenvolupament d’un nou producte o de la modificació d’un producte ja existent. Suposa la integració de requisits tècnics, socials i econòmics, necessitats biològiques amb efectes psicològics i materials, forma, color, volum i espai.

El disseny s’ha convertit en un hàbit empresarial estès que contribueix, de forma important, en la competitivitat de les empreses.

Programa:

17.30 El disseny a la carta
Pere Moliné, Dissenyador tèxtil

18:00 Influència del color en el producte
Carme Rubio, Dissenyadora. Experta en color

18:30 Pausa

18:45 Enginyeria + Disseny = empresa competitiva
José Mª. Ibáñez, ELISAVA, Escola Superior de Disseny

19:15 El cas Miriam Ponsa
Miriam Ponsa, CREASILK, S.L

19:45 Col·loqui

20:00 Fi de la jornada

OBJECTE

Sovint ens plantegem esbrinar perquè un producte és idoni o perquè fracassa al sortir al mercat. En el nostre entorn, aquesta idoneïtat del producte, no només ve donada per factors econòmics sinó també per factors culturals, que normalment es troben associats al disseny i que són potenciadors de les capacitats i de valor afegit dels productes.

El disseny, industrial o creatiu, ha passat a ser un factor estratègic, que implica a la totalitat de les àrees de l’empresa (enginyeria, matèries primeres, industrialització, embalatge, logística, marketing) ja que, a part de la vessant artística del producte, permet una projecció integral dels mateixos, partint de necessitats de consumidors, generant-ne i, alhora,  incloent implicacions econòmiques i culturals.

Entendre el disseny com un instrument per a afegir valor, suposa també la necessitat d’aprenentatge per a tots aquells actors no vinculats al disseny. S’ha arribat a una situació en que la relació entre disciplines com el marketing i el disseny, dins d’un model de negoci, resulta clau i necessària per a l’èxit.

S’ha demostrat que el disseny té una clara influència en l’èxit empresarial, tot i la dificultat de mesurar aquest impacte econòmic de forma aïllada, en  general es pot concloure que, fins i tot aquelles empreses que vulguin competir en costos, posaran èmfasi en la reducció d’aquests costos durant la fase de disseny, mentre que aquelles que vulguin diferenciar els seus productes (o serveis) es focalitzaran en prestacions, qualitat i estil, aspectes tots que també depenen del disseny.

També resulta habitual trobar-nos amb diferents factors que posen fre, especialment en petites i mitjanes empreses, a la utilització del que es coneix com a “serveis creatius”. Alguns d’aquests factors poden ser la pròpia manca de coneixement o experiència, la poca confiança en els resultats o la por al risc.

És per tots aquests motius que el Centre d’Innovació Tecnològica CTF, l’Agrupació d’Empreses Innovadores Tèxtils i el Centre Tecnològic Leitat, hem volgut que la primera Tarda d’Innovació del 2010 tingués com a eix central el disseny, considerant-lo com un factor clau per a la competitivitat de les empreses. Comptarem amb l’exposició de quatre casos reals que ens mostraran el paper clau del disseny en l’estratègia competitiva de diferents models de negoci.

Albert Matarrodona,
Director Executiu del LEITAT

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: